Klaar voor de feestmaand?

Een aantal tips

De Sint is in het land en hier en daar hangt de kerstversiering al, kortom de feestmaand gaat bijna beginnen!

Voor veel ondernemers is de feestmaand een belangrijke maand en daarom geef ik graag een paar tips om online goed zichtbaar te zijn.

Allereerst zorg ervoor dat je website in de juiste sfeer komt. Maak gebruik van foto’s in ‘decembersfeer’ en zorg voor een duidelijke sectie (landingspagina) op je website met de feestmaand artikelen/aanbiedingen. Die kun je volgend jaar gewoon weer gebruiken. Oh ja, is je website wel responsive? (inhoud past zich aan op het formaat van het beeldscherm) Meer dan de helft van de online inkopen gebeurd namelijk via een mobiel apparaat.

Gebruik social media, bijvoorbeeld Facebook, om jouw producten/acties te promoten in de juiste doelgroep. Een doelgroep kun je maken op basis van leeftijd, geslacht, regio en interesses. Maar je kunt ook de e-mailadressen van je klantenbestand gebruiken als doelgroep. Maak een of meerdere campagnes met dezelfde herkenbare foto’s en teksten als op je website, dit geeft namelijk een hogere conversie.

Zet een Google Adwords (zoekwoorden) campagne op die gericht is op jouw feestmaand artikelen. Als de consument dan zoekt op een van jouw producten/acties zal deze eerder bovenaan in de zoekresultaten verschijnen. Zit jouw doelgroep in een bepaalde regio? Dat is ook in te stellen met Google Adwords.

Maak gebruik van retargeting. Heb je bezoekers gehad op je website, maar hebben ze niks gekocht, ga dan aan de slag met retargeting. Dit kan bijvoorbeeld met Facebook. Zelf heb je dat vast wel een keer meegemaakt. Je bezoekt bijvoorbeeld de website Bookings.com en je ziet even later het hotel of appartement wat je hebt bekeken voorbijkomen op je Facebooktijdlijn. Meer tips over de inzet van Facebook tijdens de feestmaand lees je hier

Tot slot, heb je de beschikking over de e-mailadressen van je klanten, ga dan aan de slag met e-mailmarketing. Houd de boodschap wel kort en krachtig met sprekend beeld. De gemiddelde Nederlander ontvangt namelijk meer dan 100 e-mails per week.

Voor nu wens ik jullie allemaal een fantastische feestmaand!