De kracht van social media
Uit eigen ervaring
Daar is hij dan, mijn eerste blog! En deze eerste blog gaat over de kracht van social media die ik persoonlijk heb ervaren in de afgelopen 2 weken. Want wat kreeg ik een reacties en bereik door eigenlijk 1 boodschap. Ik ben wederom overtuigd van de kracht van social media en dat social media een rol moeten spelen in het ondernemerschap is een understatement.
Wat was mijn boodschap: ik wilde iedereen op social media laten weten dat ik mijn eigen bedrijf Digitalex was begonnen. Daarvoor heb ik het volgende gedaan.
Ik ben begonnen om de boodschap te gaan delen op Facebook, eigenlijk door maar een paar kleine aanpassingen:
- Ik verving mijn profielfoto door een foto van mijzelf voor het pand van de Kamer van Koophandel, met in mijn hand het bewijs van inschrijving
- Deze foto gebruikte ik ook in een post op mijn bedrijfspagina met een heldere begeleidende tekst
- Deze post deelde ik vervolgens weer op mijn persoonlijke Facebookpagina
- Deze acties resulteerde in:
- Bereik van bijna 3.300 personen
- 1.492x betrokkenheid door ‘vind-ik-leuks’, ‘opmerkingen’ of ‘deelacties’.
- 132 nieuwe volgers op mijn bedrijfspagina
- 220 personen namen een kijkje op mijn website digitalex.nl
Daarna heb ik mijn zakelijke contacten via LinkedIn op de hoogte gebracht:
- Ik veranderde mijn header in het logo van Digitalex
- Mijn functie werkte ik bij naar ‘eigenaar Digitalex’
- Deelde een bijdrage met diezelfde foto voor het pand van de Kamer van Koophandel
- Deze acties resulteerde in:
- De bijdrage werd door 128 personen interessant gevonden
- 36 personen gaven er commentaar op
- 10.764 personen hebben de bijdrage uiteindelijk gezien
- 210 zakelijke contacten bezochten mijn website digitalex.nl
Kortom, wat mij betreft een vliegende social media start voor Digitalex!